Hoe toon je aan dat een werkgever Corona misbruikt als ontslaggrond?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
TurfGraver
3 jaar geleden
Moeilijk of helemaal niet.
Is aan UWV.
crispy
3 jaar geleden
Ik ben misschien naief, maar Corona is helemaal geen ontslaggrond.
Wat mogelijk is, is dat het vanwege corona of coronagerelateerde maatregelen slecht gaat met het bedrijf, en dan is de ontslaggrond 'bedrijfseconomische redenen'.
Het kan natuurlijk zijn dat het helemaal niet zo slecht gaat met het bedrijf, maar dat de directie zegt dat er vanwege corona toch moet worden gereorganiseerd. Dan is nog steeds de economische toestand van het bedrijf een formele grond waarop wordt gereorganiseerd. Het is dan aan de OR (indien aanwezig) om de reorganisatie tegen te houden.
tinus1969
3 jaar geleden
Als het over jezelf gaat, kun je dan wat details geven, zodat je ook specifiek advies kunt krijgen?

Antwoorden (1)

Helaas kan je dit niet aantonen tenzij de werkgever dit ergens toe geeft. In alle andere gevallen kunnen zaken als economisch belang of persoonlijk functioneren aangegeven worden. Bij het niet verlengen van tijdelijke contracten hoef je reden op te geven