Hoe ver van tevoren moet school (vwo) wijzigingen in lesrooster aangeven?

'S avonds stond in het lesrooster dat de eerste les van de volgende dag uitviel, de morgen daarna bleek dat die les wel door was gegaan (was het 2e uur, maar mijn eerste les, dus ik lag daarvoor te slapen), zei het dat er voor die les een surveillant in het lokaal was en de leraar online.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
crispy
3 jaar geleden
Er is geen termijn voor gesteld in de wet, maar misschien staat er wel iets in het school reglement.
Als het werkelijk is zoals je beschrijft was natuurlijk het grootste deel van de klas afwezig, en dan kan je gezamenlijk wel bezwaar maken bij de schoolleiding.

Antwoorden (1)

Volgens mij mogen er last minute roosterwijzigingen plaatsvinden, bijvoorbeeld door plotselinge ziekte.

Er zijn wettelijk geen regels voor opgesteld, maar iedere school heeft wel een commissie die daarover gaat. Je zou daar eventueel aan kunnen kloppen.