Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

De rechten van het kind, waarom dan een leerplicht?

Men heeft de mond vol over de rechten van het kind, het kind heeft het recht op scholing. Maar de we spreken over een leerplicht dus geen recht. De kinderen horen klaargestoomd te worden voor een consumptie maatschappij, maar hebben in feiten een kantoorbaan van half negen tot 3 uur. Kinderarbeid was toch verboden. Kunnen ze het niet leuker maken?

Toegevoegd na 4 uur:
Ter verduidelijking een toevoeging, ik ben een peuterjuf van 50 jaar, ik studeer nog steeds uit vrije wil. Maar als ik kinderen van 2 jaar moet toesten en in dus in hokjes moet stoppen. De regering de regeling door wil voeren kinderen met 3 jaar leerplichtig te maken, sorry, maar er zijn nog andere aspecten in het leven dan zo hoog mogelijk scoren op de arbeidsmarkt. Leer kinderen de basis, maar op een kinderlijke speelse manier. Zonder in hokjes te stoppen, laat kinderen goed zijn zoals ze zijn zonder die consumptie maatschappij de lat te laten leggen. Maar leg de lat dichter bij de persoon zelf.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die wet met leerplicht vanaf 3 jaar komt er niet. Incapabele prutsers die ver van de dagelijkse realiteit staan verzinnen dit soort dingen in verkiezingstijd.
Ik ben het helemaal met je eens dat kinderen ook kind moeten kunnen zijn en dat toetsen op twee-jarige leeftijd onzin is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mooi gezegd Wenselijk! Consumptiemaatschappij indeed.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De leerplicht is een groot goed, dat er voor zorgt dat alle kinderen een kans krijgen om naar school te gaan. Ook als hun ouders dat niet nodig vinden of als het kind niet in een standaard-vakje past.