Welke opleiding moet je kiezen om jongeren te begeleiden in het dagelijks leven?

Graag wil ik van baan switchen, hiervoor moet ik een nieuwe opleiding volgen. Ik wil in het dagelijks leven jongeren gaan begeleiden, bijv. bij werk, hoe om te gaan met geld etc.. Maar ook een luisterend oor bieden waar nodig. Nu is mijn vraag welke opleiding sluit hier het beste bij aan.

Is dat sociaal werker of kan je beter voor maatschappelijke zorg gaan?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
SPH sociaal pedagogische hulpverlening (stuk pedagogiek) lijkt mij ook een juiste keuze.
Goed te volgen naast een baan....

Antwoorden (1)

Ik ben nu zelf bezig met de opleiding sociaal werk en deze opleiding sluit zeer goed aan bij jouw toekomstige beroepskeuze.