Wat verstaat men onder businesswomen?

Hoi allemaal!
Ik ben 18 jaar en woon in Turkije. Ik moet binnenkort een richting voor mijn studie kiezen. Ik heb al wat richtingen onderzocht, maar heb nog steeds geen duidelijk antwoord op wat een businesswoman inhoudt. Graag zou ik dat willen weten en ik zou een beroep willen wat gerelateerd is aan de businesswereld en welk beroep ik eventueel zou kunnen doen, wat dus valt onder de businesscategorie.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
3K
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Dankjewel beide!!! Waardeer ik zeer
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Wat jij aangeeft omvat een ontzettend breed gebied en daarbij krijg je ook nog de wel of geen mogelijkheden van een studie in Turkije of Nederland. In Nederland kun je je makkelijk oriënteren op de hogescholen zoals Fontys. Zij hebben voorlichtingsmateriaal en open dagen en kunnen je een beeld geen voor wat betreft je toekomstmogelijkheden.
Lees eens het verhaal van een Turks meisje dat door haar oleiding is gestimuleerd een eigen bedrijf te beginnen.
Student Minou Üçerler: "Er zit wel een zakenvrouw in mij"
https://fontys.nl/

Antwoorden (1)

Zonder meer uitleg over waar en hoe je dit woord bent tegengekomen, kan men niet meer geven dan de eenvoudige betekenis:

• businesswomen = zakenvrouwen
• businesswoman = zakenvrouw

Het zijn dus vrouwelijke ondernemers.
Antoni
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Dankjewel!!