Kan een toekomstig collega je vragen werk te verrichten 6 maanden voor start contract?

Ik ben nog niet in dienst en word nu al aan het werk gezet 6 maanden voor start contract. Mag dat>
Ik heb het contract nog niet toegezonden gekregen. Er wordt niet gerept over een betaling.
ik word benaderd op mijn privé email adres terwijl ik geen toestemming heb gegeven dit te verspreiden onder collega's.
Startdatum is zo laat in verband met Corona.

Toegevoegd op 18 april 2020 10:09: omschrijving

Weet jij het antwoord?

/2500

Vragen mag altijd. En ook zonder dat de startdatum van je contract al is ingegaan mag je werk verrichten, mits maar keurig de belasting en de premies worden afgedragen. Je ben echter niet verplicht dit extra werk te accepteren. (uitgaande van wat standaard is in een arbeitscontract)

Normaal vraagt je leidinggevende je om bepaald werk te doen. Dus ik zou dat naar hem / haar terugspelen. En als je wilt voldoen aan dit verzoek: vragen of dat gaat onder de afgesproken omstandigheden / betaling / verzekering etc. (Maar misschien werk je nog voor je vorige werkgever, en heb je helemaal geen ruimte om mu al aan het werk te gaan voor je nieuwe werkgever)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100