Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag ik mijn eerdere MBO opleidingen eigenlijk bij elkaar optellen?

Wat ik mijzelf ineens bedacht. Ik heb ik 1989 certificaat MDGO Intas behaald. In 2016 MBO beveiliging gestart en na 1 jaar door ernstige ziekte moeten afbreken. Nu in mijn 3e jaar MBO IG. Wat kan en mag ik dan eigenlijk op mijn c.v. zetten ? 4 jaar MBO gedaan, of toch 3 omdat eerste alleen een certificaat is of misschien toch 5 ? Nu wordt ik nog uitbetaald als leerling bbl niveau 3 maar straks na dit diploma, mag ik dan de vorige er wel bij optellen bij een andere werkgever bv.? wat van invloed kan zijn op mijn inkomen ?
Alvast dank voor de duidelijkheid.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.7K
ronron1212
4 jaar geleden
Het aantal jaren op school zegt niets het behalen van diploma's of certificaten is bepalend. Je kan wel 4 jaar op het eerste niveau hebben gezeten dan is dat nog steeds niveau 1

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Het is gebruikelijk op je cv de opleidingen die je hebt gevolgd op een rijtje te zetten, met begin- en einddatum en erbij te noteren of het diploma is behaald. Je zet in principe dus niet op je cv dat je 5 jaar mbo hebt gedaan.
Het heeft op zichzelf ook geen meerwaarde voor je salaris. Bepalend is welke opleiding je hebt afgerond en de werkervaring die hebt.
(Lees meer...)
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
+ Prima antwoord

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding