Mag ik mijn eerdere MBO opleidingen eigenlijk bij elkaar optellen?

Wat ik mijzelf ineens bedacht. Ik heb ik 1989 certificaat MDGO Intas behaald. In 2016 MBO beveiliging gestart en na 1 jaar door ernstige ziekte moeten afbreken. Nu in mijn 3e jaar MBO IG. Wat kan en mag ik dan eigenlijk op mijn c.v. zetten ? 4 jaar MBO gedaan, of toch 3 omdat eerste alleen een certificaat is of misschien toch 5 ? Nu wordt ik nog uitbetaald als leerling bbl niveau 3 maar straks na dit diploma, mag ik dan de vorige er wel bij optellen bij een andere werkgever bv.? wat van invloed kan zijn op mijn inkomen ?
Alvast dank voor de duidelijkheid.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.7K
ronron1212
4 jaar geleden
Het aantal jaren op school zegt niets het behalen van diploma's of certificaten is bepalend. Je kan wel 4 jaar op het eerste niveau hebben gezeten dan is dat nog steeds niveau 1

Antwoorden (1)

Het is gebruikelijk op je cv de opleidingen die je hebt gevolgd op een rijtje te zetten, met begin- en einddatum en erbij te noteren of het diploma is behaald. Je zet in principe dus niet op je cv dat je 5 jaar mbo hebt gedaan.
Het heeft op zichzelf ook geen meerwaarde voor je salaris. Bepalend is welke opleiding je hebt afgerond en de werkervaring die hebt.
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
+ Prima antwoord