Zit er verschil in graad tussen hbo voltijd en hbo deeltijd?

Ik twijfel tussen vol en deeltijd, omdat ik bij deeltijd veel meer tijd heb om te werken. Maar ik vraag me af of dit papiertje net zoveel waard is als een voltijd hbo diploma.

Bedankt

4 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (1)

Ja dat papiertje is net zoveel waard het is en blijft een diploma bij het behalen van alle vakken die daarbij nodig zijn.
ronron1212
4 jaar geleden
VraagAntwoord66
4 jaar geleden
Zoals ronron zegt, is het op papier evenveel waard. Echter blijkt in praktijk dat de meeste werkgevers een voorkeur hebben voor personen die de voltijd versie hebben gedaan
VraagAntwoord66
4 jaar geleden
Zoals ronron zegt, is het op papier evenveel waard. Echter blijkt in praktijk dat de meeste werkgevers een voorkeur hebben voor personen die de voltijd versie hebben gedaan
ronron1212
4 jaar geleden
In de praktijd blijkt dat graag even onderbouwen @VraagAntwoord66
VraagAntwoord66
4 jaar geleden
Als je solliciteert of naar een stage zoekt, vragen ze letterlijk welke opleiding je hebt gedaan. Ook worden medesollicitanten die de deeltijd opleiding hebben gedaan, minder snel aangenomen
HannekeJanssen
4 jaar geleden
Vraagantwoord66: Dat ben ik niet met je eens. Voor sommige banen en vakken is het juist een voordeel als je naast je studie ook andere ervaring hebt opgedaan, bijv. in je betaalde werk. En een deeltijdstudie volgen naast je werk vergt behoorlijk wat doorzettingsvermogen van je (ook iets voor de vragensteller om rekening mee te houden!) en dat kan voor werkgevers ook een pre zijn. (Tenminste, IK vind het een pre als ik mensen aan moet nemen - en ik heb zelf ook de ervaring dat ik met een deeltijdstudie sneller werd aangenomen dan de mensen die dezelfde studie in voltijd deden (en daarmee vaak ook jonger waren).
ronron1212
4 jaar geleden
@VraagAntwoord66 waar haal je dat vandaan nooit iets van opgemerkt. Ik vond het altijd prachtig als mensen dat soort inspanning hadden gedaan om te werken en een opleiding te deon. Ds waar is je onderbouwing?
VraagAntwoord66
4 jaar geleden
Mijn ervaring en die van een hoop anderen zijn het tegenovergestelde van jullie. De meeste die een deeltijdopleiding kiezen, kiezen dit omdat ze het geld nodig hebben. Als je zegt: elke hbo opleiding is een hbo opleiding, dan ben ik dat niet met je eens. Ondanks dat het eindresultaat hbo is, zal er toch op staan of dit voltijd of deeltijd was. Hetzelfde geldt met associate degree (AD). Dit is ook een hbo opleiding, maar een stuk minder waard. Ik wil het best nog 10x onderbouwen voor je, maar aangezien je per se wilt dat je gelijk hebt, zie ik daar geen reden voor. En dan zeg je ook: personen die zowel studeren als werken, vind ik juist beter want die hebben meer doorzettingsvermogen. De hbo deeltijd opleiding is heel anders ingedeeld. Je hebt 1 dag in de week School, je zal 4 dagen werken en dan heb je het weekend over. Daar zou je weleens aan school moeten werken, maar dat is absoluut niet anders bij de voltijd opleiding. De druk is daar veel groter.
ronron1212
4 jaar geleden
Je onderbouwd niets en gelijk hebben enkrijgen is of ervaring in de praktijk of het zelf hebben ondervonden. Mijn praktijk ervaring is anders en hbo is hbo hoe dan ook. Of je kunt het onderbouwen of niet en dat kan je niet dus.
VraagAntwoord66
4 jaar geleden
Dus als ik aangeef wat ik mee maak, is het geen onderbouwing en als jij aangeeft wat je mee maakt, dan is het wel onderbouwing?
ronron1212
4 jaar geleden
Ik heb zelf 35 jaar mensenaangenomen voor mijn werk en ken ook veel collega,s die het zelfde idee en uitvoering hebben als ik.
VraagAntwoord66
4 jaar geleden
Dus ook dat is een mening. 2 meningen, 2 verschillende.
VraagAntwoord66
4 jaar geleden
Tijden zijn ook veranderd. Vroeger had je geen opleiding nodig. Tegenwoordig heb je bij wijze van al een opleiding nodig om achter de kassa te mogen zitten.
ronron1212
4 jaar geleden
O had je vroeger geen diploma nodig dat is ook nieuw voo mij. Waarom heb ik zedan moeten halen?