Hoeveel vakantiedagen heb ik nou precies?

Ik ben in dienst van 01-02-2020 tot 31-08-2020.
Met fulltime dienstverband o.b.v. 36 uur per week, 7,2 uur per dag, hebben mensen 180 verlofuren, waarvan 144 wettelijk.
Ik werk 18 uur per week, 2.5 dag dus.

Ik kom zelf uit op ongeveer 6 dagen verlof, maar ik weet het niet 100%. Kan iemand mij helpen?
Op fulltime basis kunnen werknemers ook 5 dagen verlof bij kopen per jaar, dit wordt ook naar rato berekend. Hoeveel zou ik er dan kunnen bij kopen?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (1)

1 FTE heeft recht op 180 uren verlof gedurende 1 jaar.
Jij werkt 0,5 FTE gedurende 0,5 jaar. Dan heb je recht op 0,5 x 0,5 x 180 = 45 uren verlof.
4 jaar geleden
MarBet
4 jaar geleden
Het zijn 7 maanden. Ik kom dan uit op 52,5 uur.
jc54
4 jaar geleden
@ MarBet; je hebt gelijk.