Mag ik havo examen doen?

Ik doe nu voor de 2e keer 5 gymnasium. Mag ik volgend jaar 5 havo doen als ik dit jaar 5 gymnasium weer niet haal.

Weet jij het antwoord?

/2500

Als je voor de tweede keer blijft zitten in gym5 moet je waarschijnlijk verplicht een niveau omlaag en zou je dus in havo5 komen. Het kan wel zijn dat er op gymnasium andere lesmethodes worden gebruikt dan op havo, waardoor je aansluiting bij sommige vakken misschien niet optimaal is. Daarvoor heb je misschien extra bijles nodig om dat op tijd in te halen. Overleg met je decaan of schoolleiding wat er op jouw school mogelijk is. Zie je nu al aankomen dat je gym5 (en gym6) niet gaat halen, dan kun je misschien halverwege dit schooljaar al overstappen naar havo4. Je hebt dan volgend jaar een betere aansluiting op havo5.

Technisch gezien wel, maar je hebt dan wel je (voor je se) meetellende cijfers van 4havo nodig. Deze zou je anders in 5vwo krijgen. Ik zou even navragen bij je mentor, teamlijder of decaan hoe zij dit zouden oplossen, dit kan namelijk verschillen per school.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100