Welke vakken/profiel heb je nodig als je de verpleegkunde in wilt gaan?

Ik zit nu in mijn derde jaar van de middelbare school en ik kan nergens op internet vinden welke vakken ik moet gaan kiezen en wat ik moet kunnen in de verpleegkunde. Ik wil voor een HBO opleiding gaan en dan later werken in het ziekenhuis, over een paar maanden moet ik deze keuze gaan maken maar ik weet dus niet wat er aan vast zit.. kan iemand mij hier antwoord op geven?

Picture for question
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
24.9K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Handig als je meld welke school en opleiding je doet...
Erna55
4 jaar geleden
" hbo verpleegkunde vooropleidingseisen " bij google geeft : https://www.youchooz.nl/opleidingen/verpleegkunde-hbo/eisen-toelating
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Hii. Ik zit zelf in het eerste jaar HBO-Verpleegkunde. Ik had een havo diploma nodig of mbo niveau 4. In mijn pakket had ik wel biologie zitten en dit vind ik heel handig omdat er veel van terug komt in de opleiding. Om je op te kunnen geven voor de opleiding is biologie in je pakket niet verplicht

Antwoorden (1)

Je wordt tot de studie HBO-Verpleegkunde toegelaten als je in het bezit bent van een havo-, vwo- of mbo-4-diploma.

Voor deze opleiding gelden geen aanvullende toelatingseisen. Wel wordt geadviseerd een cursus biologie te volgen, wanneer je geen biologie hebt gehad tijdens je vooropleiding.

Er zijn dus geen verplichte vakken en je bent met elk profiel voldoende voorbereid. Het is wel slim om biologie in je pakket te kiezen.
Amadea
4 jaar geleden
Reddie
4 jaar geleden
En wiskunde. Je moet doseringen kunnen berekenen en omrekenen.
Reddie
4 jaar geleden
En mogelijk ook natuurkunde.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Geen wiskunde en/of natuurkunde.
Antwoord klopt.
Waarschijnlijk doet de vrager havo of vwo, want dan moet je in de derde kiezen.
Op het vmbo moet je wel niveau 4 doen.
Biologie is idd een pre.
Heb je een MBO-diploma Handel en Ondernemerschap of Economie en Administratie, dan moet je bij sommige hogescholen een biologietoets maken om te worden toegelaten.
Vanuit MBO kun je ook naar HBO verpleegkunde.
Plus dus