Wat is de waarde van het diploma Master of Arts?

In hoeverre is de graad Master of Arts evenveel 'waard' als andere Masters als Master of Science? Is Master of Arts gekenmerkt als WO graad?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
5.5K

Antwoorden (1)

De beide titels (Master of Arts (MA) en Master of Science (MSc)) zijn evenveel waard. Het zijn beiden academische titels, dus WO (wetenschappelijk onderwijs).

De titel MA krijgt men na afronding van een studie in de geesteswetenschappen (letteren, theologie of filosofie). De titel MSc krijgt men na afronding van een studie in de toegepaste wetenschappen (techniek, ingenieursstudies), exacte wetenschappen (alle natuurwetenschappen of wiskunde) of sociale wetenschappen (bijvoorbeeld economie, geografie, sociologie, criminologie en psychologie).

Wie rechten heeft gestudeerd, krijgt overigens de titel Master of Laws (LLM).
...
Bij het hbo wordt volgens de tekst op https://nl.wikipedia.org/wiki/Master_of_Science de titel MSc ook gebruikt voor een beperkt aantal masteropleidingen, na accreditatie van de opleiding door het NVAO.
NVAO staat voor de Nederlands-Vlaamse Accreditatieorganisatie.
Antoni