hoe kan ik het beste een interviewverslag maken?

ik heb 4 mensen geïnterviewd en moet dit opschrijven in een verslag, ik moet hier een hele paragraaf aan wijden, hoe kan ik dit het beste doen zonder alles gewoon letterlijk te citeren?
kan ik gewoon opschrijven van ik sprak met/interviewde ... van .. en deze zei mij dat: ....
en dan gewoon van alle vier een paar losse zinnen onder elkaar?

4 jaar geleden
1.6K
crispy
4 jaar geleden
Je geeft dan toch gewoon een samenvatting van wat ze hebben gezegd? Ik ga er van uit dat je interview ergens over ging, en daarover kan je dan hun mening samenvatten.

Antwoorden (1)

Begin met een korte inleiding: wie zijn deze vier en waarom laat je ze aan het woord.
Van alle vier vermeld je daarna de meest relevante uitspraken. Het is niet de bedoeling zoveel mogelijk letterlijk te citeren: dat wordt het al gauw langdradig. Kort en krachtig is het beste en als het mogelijk is met verbindende tekst tussen de citaten van de vier. Niet een paar losse zinnen onder elkaar - dat leest niet lekker.
4 jaar geleden
Parra187
4 jaar geleden
oké dankjewel!
Antoni
4 jaar geleden
Voor de lezer is het prettig als tegengestelde meningen (mochten die zijn voorgekomen in de interviews) tegelijk worden genoemd. Dat maakt de tekst voor hem/haar spannender.