Hoe maak je een doordraischema?

Ik moet voor mijn examen een doordraaischema maken maar na een tijdje zoeken begrijp ik het nog steeds niet. ik heb dus iemand nodig die het uit kan leggen dus geen generatorsite linken of een schema sturen.

alvast bedankt voor de hulp

groetjes,
Bart Holdijk

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (1)

Bij vijf spellen (A t/m E) en tien teams (1 t/m 10) heb je twee kolommen met teams: kolom X met team 1 t/m 5 en kolom Y met team 6 t/m 10.

Team 1 begint met spel A tegen team 6. Daarna schuiven team 1 t/m 5 naar "beneden": team 1 gaat spel B doen, team 2 spel C enzovoort. Team 5 zal spel A gaan doen.

Team 6 t/m 10 schuiven naar "boven". Team 7 gaat spel A doen, team 8 spel B, en team 6 schuift zo door naar spel E.

Zie verder mijn antwoorden op https://www.startpagina.nl/v/speelgoed-games/spellen/vraag/596784/schema-10-teams-5-spellen/ en https://www.startpagina.nl/v/speelgoed-games/vraag/629549/schema-6-spellen-12-teams/.
...
Na iedere spelronde schuiven de teams 1 t/m 5 weer een spel naar beneden en de teams 6 t/m 10 weer een spel naar boven. Na vijf spelrondes heeft ieder team elk spel één keer gespeeld, en steeds een andere tegenstander gehad.
...
Bij zes spellen, twaalf teams en zes rondes is het m.i. overigens niet te voorkomen dat teams meer dan één keer tegen elkaar spelen als ze iedere ronde een ander spel willen spelen. Zie https://www.startpagina.nl/v/speelgoed-games/vraag/629549/schema-6-spellen-12-teams/.
Toegevoegd op 03 april 2019 14:35: tekst
Antoni
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
bedankt voor de hulp, nu gaat het goed komen. gr, Bart Holdijk
Antoni
5 jaar geleden
Graag gedaan. Veel plezier en succes ermee!