Hoe kan ik mij goed voorbereiden op commerciele economie als ik geen economie of M&O heb gehad?

Ik heb besloten om de studie commerciele economie te gaan studeren aankomende schooljaar. Echter heb ik geen economie of M&O gehad in mijn vakkenpakket van de havo. Deze interesses zijn pas later ontstaan bij mij. Ik krijg dus het vak bedrijfseconomie en wat gewone economie. Nu wil ik me daar graag een beetje op gaan voorbereiden door misschien al een klein boekje ervoor aan te schaffen om me er een beetje in te gaan verdiepen. Heeft iemand een aanrader voor mij?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (3)

Ben je al aangenomen op die opleiding? Dan zou ik daar vragen welke boeken je het beste kunt gebruiken als voorbereiding. Misschien kennen zij ook iemand voor eventueel bijles
5 jaar geleden
Je hebt geen economie en M&O in jouw vakkenpakket havo, zeg je.
Vervolgens zeg je dat je wel bedrijfseconomie en wat gewone economie krijgt.
Eigenlijk zeg je een tegenstrijdigheid.
Het vak economie is economie.
M&O is eigenlijk bedrijfseconomie.
Heb je havo gedaan en daarna iets anders?
Wat je kunt doen, is de samenvattingen economie en M&O havo kopen.
Dan heb je in ieder geval de basiskennis economie havo. Met deze basiskennis beginnen anderen ook de opleiding commerciële economie.
Ik doe een foto erbij van M&O, natuurlijk kun je dit ook aanschaffen voor economie.
Indien je verheldering toevoegt als reactie, graag.
Alvast veel plezier met de opleiding.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Volgensmij bedoelt OP dat hij/zij op de havo geen economie en M&O heeft gehad maar deze vakken wel gaat krijgen (in de toekomst dus) bij zijn/haar opleiding commerciële economie.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik denk dat je gelijk hebt. Zo heb ik het nog niet gelezen. Bedankt!
Dan zou ik inderdaad toch de samenvattingen bestellen van economie en M&O, zodat je deze kunt doornemen. Dan heb je inderdaad de basisstof al doorgenomen.
Economie is dan nog belangrijker, dan M&O, omdat M&O meer bedrijfseconomie is.
Eventueel kun je daarna nog oude examens oefenen van economie.
Houd de antwoorden erbij, zodat je ziet wat er gevraagd wordt.
Nogmaals bedankt, iClaimThisName!
Je zou kunnen kijken of je misschien een cursus kunt volgen, desnoods een online cursus. Verder kun je natuurlijk boeken aanschaffen, maar over welke boeken daarvoor goed zijn zou ik informeren bij de opleiding.