Is een werkgever verplicht het opgebouwde vakantiegeld eerder uit te betalen bij ontslag?

Vakantiegeld wordt meestal in mei of juni van het jaar uitgekeerd.
Maar wat nou als je in maart ontslagen word of je contract wordt niet verlengd, is een werkgever dan verplicht het vakantiegeld uit te betalen bij de laatste salarisbetaling? Dus in maart?
Of mag een werkgever dan toch wachten tot mei/juni met uitbetalen vakantiegeld ook al beëindigt het dienstverband al in maart?
Bedankt!

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
TurfGraver
5 jaar geleden
Bij ontslag volgt een eind afrekening.
Vakantie geld wordt dan (naar rato) uitgekeerd.

Antwoorden (1)

Bij ontslag wordt het vakantiegeld ook betaald er is namelijk geen dienstverband meer.
ronron1212
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Bedankt. En dat is wettelijk verplicht? Dus dan krijg je het in deze situatie in maart al?
ronron1212
5 jaar geleden
Ja je werkgever moet naast je normale salaris een eindafrekening maken en dat is iclusief je vakantiegeld tot het moment van ontslag.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Super! Dank je wel.