Krijg je als je op het praktijkonderwijs zit nog veel theorie?

Krijg je als je op het praktijkonderwijs zit nog veel theorie? Zo ja, welke vakken dan(niet dat ik er zelf heen ga of zo ik ben er gewoon nieuwsgierig naar).

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Zo min mogelijk.
De theorie die je krijgt, is afgestemd op het kunnen functioneren op de arbeidsmarkt.
Leerlingen krijgen in kleine groepen les in de vakken van de onderbouw van het voortgezet onderwijs. Deze vakken zijn afgestemd op de arbeidsmarkt. Ook worden de leerlingen getraind in praktische vaardigheden, zoals koken, klussen in huis, rekeningen betalen, omgaan met en invullen van formulieren, uiterlijke verzorging, omgaan met andere mensen en werken. Het leren gebeurt vooral in de praktijk door bijvoorbeeld stages bij bedrijven en organisaties. Als leerlingen het praktijkonderwijs hebben doorlopen, ontvangen ze het getuigschrift praktijkonderwijs.

Het praktijkonderwijs leidt leerlingen op voor wonen, werken, burgerschap en vrije tijd. (MBO niveau 1)
Voor een indruk van de theorie kun je op deze site kijken:
http://praktijkonderwijs.kennisnet.nl/werken/theorie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja je krijgt wel theorie lessen maar hoeveel hangt er vanaf wat voor opleiding je doet.

Kijk maar even op de site, misschien kom je dan verder.