Waar is de opleidingsniveau het hoogst binnen de EU?

Welk land is dat, dan bedoel ik daadwerkelijk afgerond, welk land binnen de EU scoort daarin het hoogst?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

De nieuwste gegevens bij Eurostat dateren van 2007. Het grootste aantal hoog opgeleide afstuderenden was in Groot-Brittannië. Op de tweede plaats Spanje, met meteen daarna als derde Frankrijk. (Zie het rijtje ISCED 6; met als kanttekening dat het cijfer van Duitsland ontbreekt - een niveau lager staan zij op de tweede plaats, na Turkije).
Amadea
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Turkije is geen europa.
Amadea
13 jaar geleden
Sommige Europese critici menen dat Turkije niet bij Europa hoort, maar het land is toch sinds 1949 lid van de Raad van Europa.
http://europa.eu/abc/european_countries/candidate_countries/turkey/index_nl.htm