Is het mogelijk om dmv een basiscurcus van het NTI door te stromen naar een opleiding binnen het ROC?

Ik vraag me dit af omdat ik vrij weinig info kan vinden op het net, en wellicht dat iemand hier ervaring mee heeft :), ik wil dus eerst een (basis) curcus bij het NTI gaan doen zodat ik het kan combineren met me werk, en daarna wrs voltijd naar een ROC? Maar dan moet het wel erkend worden... Hopelijk hebben jullie antwoorden!

Weet jij het antwoord?

/2500

Als je een opleiding wilt volgen op niveau 4 (het hoogste van een ROC) dan moet je aan de volgende eisen voldoen: •vmbo-diploma kader beroepsgerichte, gemengde of theoretische leerweg in de sector waarvoor je de opleiding op het ROC wilt gaan volgen. Of uit een andere sector, waarvoor de school eisen kan stellen aan de vakken; •overgangsbewijs van leerjaar 3 naar 4 van de havo/vwo of •diploma van het ROC van een lager niveau voor dezelfde sector (bijv. niveau 3). Dus dan is mijn antwoord: nee, een cursus (welke?) zal geen toegang verlenen tot ROC niveau 4. Het ROC heeft echter ook lagere niveaus. Opleidingen op niveau 1 (bijv. assistent-bakker) zijn voor iedereen vanaf 16 jaar toegankelijk. Dat betekent dat je ook zonder diploma kunt beginnen. Maar die opleidingen zijn er niet voor elk vak.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100