Mogen docenten over jou privéleven weten?

Ik heb als opdracht voor Engels dat ik een dagboek moet bij houden en schrijf wat ik heb gedaan die week, het moet minimaal over 3 dagen gaan. Uiteindelijk moet er dus een halve Schrift vol geschreven worden (in het Engels), het idee is van de film: Freedom writers.

Maar mijn vraag is nu: "moet" je de opdracht maken wat ze van je vragen of mag ik tegen mijn docent vragen of ik de opdracht niet kan doen?.

Want naar mijn mening vragen ze een hoop informatie over je privacy.
Ohja, het mag ook over je verleden gaan, voor als je het even niet meer weer.
Edit: weer=weet*

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.1K
redhouse
5 jaar geleden
Gebruik je fantasie, geen docent die daar problemen mee zal hebben.
Erna55
5 jaar geleden
Je kunt gewoon verzinnen wat je in drie dagen gedaan hebt.
Het gaat erom dat je in het engels het dagelijks leven kunt verwoorden. Verzin er maar op los.... dat je een zangwedstrijd gewonnen hebt, dat je een kind uit de vijver hebt gered, dat je bevriend bent met Amalia.... Verzin het maar.
Ritsuka
5 jaar geleden
Het hoeft niet echt te zijn
Ozewiezewozewiezewallakristallix
5 jaar geleden
"Verzin het maar" is een prima advies, maar overleg wel eerst met je docent !
Dit voorkomt misverstanden en nare verrassingen.
MarBet
5 jaar geleden
Ik zou vooral kijken waar je de focus op legt. Je kunt naar waarheid iets schrijven zonder dat je hele privézaken opschrijft. Dat wat je niet wilt vertellen laat je achterwege en waar je geen problemen mee hebt om te delen beschrijf je gedetailleerder. Of schrijf over wat je in het nieuws gehoord hebt of op Facebook hebt gelezen en wat je daarvan vindt. Het lijkt mij een opdracht die je best wel vrij kunt invullen, dus ik denk niet dat je kunt aangeven dat je het niet doet.

Antwoorden (1)

Natuurlijk bepaal je zelf wat die leraar engels van je te weten komt.
Ik zou mijn persoonlijke informatie dus drastisch beperken, en aanvullen met wat je maar fantaseren kunt.
Of beschrijf uitgebreid een film die je hebt gezien, een verhaal dat je hoorde, of wat je droomde vannacht.
Zo 'n opdracht gaat ook niet primair om de inhoud, maar of je in correct engels een samenhangend verhaal kunt schrijven.