Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Betaal je loonheffing als je 16 bent?

Vandaag toen ik in me loonstrookjes keek zag ik dat ik 820euro zou krijgen maar er is ongeveer 80 euro aan loonheffing afgetrokken. Als 16 jarige hoef je toch geen belasting betalen en kan je het terug vragen?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.2K
ronron1212
5 jaar geleden
Iedereen betaald belasting. Als je te veel betaald hebt kun je volgend jaar een belasting aangifte invullen en krijg je het te veel betaalde terug

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Waarom zou je als 16-jarige geen belasting hoeven te betalen? Iedereen die werkt, betaalt over zijn inkomsten belasting, dat heeft met leeftijd niets te maken. Wel is het inderdaad zo dat je (onder bepaalde voorwaarden) de loonheffing terug kunt krijgen. aan het begin van elk jaarkun je over het voorgaande belastingjaar een verzoek om teruggave doen, als je inkomsten relatief laag waren. Dit kun je digitaal doen via een aangifte op de site van de bealstingdienst.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding