Hoe weet je of een bedrijf betrouwbaar is als je er niet zoveel informatie over kan vinden?

Het gaat om een bedrijf dat kunststof kozijnen, gevelbeplating, dakkappelen etc plaatst.
Als ik de naam van het bedrijf opzoek, vind ik (uiteraard) hun eigen site, en een paar andere sites waar ze op vermeld staan (soort gouden gids site).
Ik vind geen positieve recensies, maar ook geen negatieve. Betekent dit dan dat het bedrijf betrouwbaar is?
---

Op wat voor manier zou ik verder kunnen zoeken of dit een goed bedrijf is?

5 jaar geleden
2.5K
Ritsuka
5 jaar geleden
Het gaat om D&R Kunststoftechniek, de eigen website is www.drkozijnen.nl
paulus811
5 jaar geleden
Op de website staat dat je pas na montage betaalt, dat lijkt mij een goede indicatie dat het een betrouwbaar bedrijf is. Meestal gaat het in die branche namelijk fout bij vooruitbetalingen van de klant waarna er niets meer gebeurd.
Ritsuka
5 jaar geleden
Ze komen vanavond voor een eerste offerte, ik zal eens kijken wat ze verder te zeggen hebben.
Dat van achteraf betalen is wel een goed punt.
Ivana
5 jaar geleden
Je zou ook kunnen vragen naar een paar adressen bij jou in de buurt waar ze hebben gewerkt en daar vragen hoe ze de service van dit bedrijf hebben ervaren. Een goed bedrijf heeft met zo'n vraag absoluut geen moeite.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
@Ritsuka, zoek eens in het Handelsregister van de KvK naar bv De Kozijnmeesters. Enschede invullen is voldoende https://www.kvk.nl/zoeken/handelsregister/?handelsnaam=&kvknummer=&straat=&postcode=&huisnummer=&plaats=enschede&hoofdvestiging=1&rechtspersoon=1&nevenvestiging=1&zoekvervallen=0&zoekuitgeschreven=0&start=20 of bij Kompas Bedrijven bedrijvengids https://nl.kompass.com/b/bedrijvengids/
U kunt zelf uw conclusies trekken.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Het allerbeste is dat je in zee gaat met een betrouwbaar bedrijf die goede recensies kan tonen.
Dat er geen vooruitbetaling wordt verlangd zegt niet alles, zegt helemaal niets zelfs. De firma gaat ervan uit dat hij zijn geld altijd krijgt. Ben je niet tevreden en betaal je niet dan is er meestal een incassobureau die voor hen werkt. Jij kunt gaan procederen of het bedrijf haalt zijn geplaatste kozijnen terug. Uit de brand ben je.
Ritsuka
5 jaar geleden
@JoanDArc Wat voor conclusie bedoel je?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
@Ritsuka, Als men twijfelt, doordat men te weinig info kan vinden vraag dan meerdere offertes aan. Offertes worden gemaakt om met elkaar te vergelijken.
Of de summiere info die u vindt via Internet redenen geven tot twijfel, kunt u alleen zelf bepalen.
Waarschuwing: let goed op welke status de offerte heeft.
http://blog.wetrecht.nl/kun-je-een-offerte-of-aanbod-juridisch-gezien-intrekken/

Antwoorden (1)

Ze schrijven zelf op hun site: "Wij hebben een grote naam achter ons staan, Schüco International de Europese marktleider op dit gebied."

Schüco is inderdaad breed bekend.

Je zou eens contact met hen op kunnen nemen. (Telefoon: +49 211 44708100 in Duitsland)
Zij zullen hun afnemers vast wel kennen en waarschijnlijk ook wel de betrouwbaarheid ervan in kunnen schatten.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
De Schüco kozijnen die deze kunstofkozijnenplaatser gebruikt, komen uit de fabriek te Enschede.
Zie ook http://www.dekozijnmeesters.nl/ (Ook geen aanbetaling)