Hoe krijg ik het beste verlof van de leerplichtambtenaar?

Ik ben nog leerplichtig (17) en wil graag een HBO LOI opleiding volgen. Ik moet dan verlof aanvragen via de leerplichtambtenaar.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (1)

Wanneer je je havo- diploma hebt, ben je niet meer leerplichtig. Je gaat een HBO- opleiding volgen, dus dan heb je je havo- diploma al.

-- Je bent leerplichtig tot 16 jaar.
Jongeren tussen 16 en 18 jaar die geen startkwalificatie hebben, hebben een kwalificatieplicht. Een startkwalificatie is (minimaal) een diploma havo, vwo of mbo (niveau 2 of hoger). --
Toegevoegd op 17 mei 2018 18:09: bron