kan je als man verloskundige worden?

valt me op als ik bij deze hbo opleiding kijk dat 100% van alle studenten vrouwen zijn nu lijkt het me logisch dat het % vrouwen bij deze opleiding hoger ligt maar ALLEEN MAAR? is het wettelijk niet toegestaan om als man deze opleiding te volgen of zit hier een andere reden achter?

Weet jij het antwoord?

/2500

Wettelijk zal het niet verboden zijn. Dat is discriminatie. Maar of een mannelijke verloskundige klanten zal hebben/krijgen, dat betwijfel ik.

ik heb er al 1x van gehoord en kan je dus zeggen dat het wel bestaat. Ik persoonlijk zou er geen problemen mee hebben. Er zijn tenslotte ook mannelijke dokters van allerhande soorten dus in mijn ogen zie ik er geen graten in. Behalve dan misschien dat hij een stukje ervaring mist. Maar ik heb al vaak gehoord dat er veel verpleegsters verloskundigen en alle mensen die bij een bevalling vertrokken kunnen zijn zelf ook nog geen kinderen hebben dus dan hebben zij niet meer of minder ervaring dan hun mannelijke collega.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100