Hoe werk dit? (zie uitleg)

Ik heb misschien op mijn verlopige cijferlijst:

drie, 6en
drie, 5,5

Maar als er nu 2 vandie 5.5 bijvoorbeeld een 5 zijn, ben ik dan wel of niet geslaagd (dan heb ik een 5.5 en drie 6en).

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Welke school , vmbo? Mavo/Havo/VWO?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
VMBO
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heej youris, mag ik uit jouw vraag opmaken dat het dus wel goed gegaan is met je economie? Genoeg motivatie gehad van de goeievragers?

Het beste antwoord

Dan heb je dus:

2x 5
3x 6
1 x 7

Je mag 1 x 5 hebben, en bij 2 x 5 moet er een 7 als compensatie tegenover staan, volgens je reacties heb je die dus dan zou je geslaagd zijn,

maar:

je moet dan wel voor lichamelijke opvoeding het kunstvak etc een voldoende hebben gehaald, en als je een beroepsgericht programma hebt gedaan telt dat cijfer dubbel: een vijf telt dan als 2x 5, een 7 als 2x een 7, en maatschappijleer 1 telt ook mee.

Zie de regeling:
Regeling 2 - vmbo
Deze regeling is bedoeld voor kandidaten die examen doen in één van de leerwegen vmbo (conform de wijziging van het Eindexamenbesluit bij KB van 11-04-2003).
Je bent geslaagd als:
- al je eindcijfers 6 of hoger zijn
- je ten hoogste één 5 hebt en al je andere eindcijfers 6 of hoger zijn
- je ten hoogste één 4 hebt en al je andere eindcijfers 6 of hoger en ten minste één 7 of hoger
- je voor twee vakken een 5 hebt en al je andere eindcijfers 6 of hoger en ten minste één 7 of hoger.
èn
- je voor de vakken lichamelijke opvoeding en het kunstvak uit het gemeenschappelijke deel en in de gemengde en de theoretische leerweg voor het sectorwerkstuk de kwalificatie 'voldoende' of 'goed' hebt behaald.

Je eindcijfer van het afdelingsvak of intrasectorale programma in de beroepsgerichte en kaderberoepsgerichte leerwegen telt twee keer mee in de uitslagregeling.

Voor de vakken lichamelijke opvoeding en het kunstvak uit het gemeenschappelijk deel en in de gemengde en de theoretische leerweg voor het sectorwerkstuk moet je 'voldoende' of 'goed' hebben behaald.

Doe je eindexamen als afsluiting van een leerwerktraject, dan ben je geslaagd als je voor zowel Nederlands als voor het beroepsgerichte programma een 6 of hoger hebt gehaald.

Je doet weliswaar geen centraal examen maatschappijleer 1, maar het telt wel mee in de uitslagregeling! Als je dus een compensatie-7 nodig hebt, mag die bij het vak maatschappijleer 1 staan. En als je een 3 haalt voor maatschappijleer 1, ben je gezakt.

Heb je examen in de basisberoepsgerichte of kaderberoepsgerichte leerweg gedaan, dan telt je cijfer voor het beroepsgerichte programma twee keer mee in de uitslagregeling. Een 7 is dus eigenlijk twee 7's! Als je een 7 hebt voor beroepsgericht, heb je dus twee 7’s. Als je een 4 hebt voor beroepsgericht, dan heb je twee 4-en en ben je dus gezakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
is net wat duidelijker

Andere antwoorden (1)

Volgens deze regeling bent u geslaagd voor het eindexamen als:

* al uw eindcijfers 6 of hoger zijn;
* u een 5 heeft en al uw overige eindcijfers een 6 of hoger zijn;
* u een 4 heeft of twee keer een 5 of een 5 en een 4 en uw overige eindcijfers 6 of hoger zijn. Het gemiddelde moet tenminste een 6 zijn.

Je bent dan dus niet geslaagd, want je gemiddelde is niet een 6 of hoger.

Toegevoegd na 1 minuut:
Voor MAVO staat hier een staatje: http://www.vecht-college.nl/site/home/schoolorganisatie/normen

Toegevoegd na 1 minuut:
Voor MAVO staat hier een staatje: http://www.vecht-college.nl/site/home/schoolorganisatie/normen