Ik heb een onderwijskaart gekregen voor volgend jaar, hoe kan ik laten weten dat ik dan geen school meer volg?

Ik ben in Juni klaar met mijn opleiding, maar nergens staat wat je moet doen als je de onderwijskaart wel hebt gehad maar geen opleiding meer gaat volgen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Bel even naar het algemene nummer van je school. Zij kunnen je doorverbinden met je opleiding of met een coördinator die vast wel weet wat je hiermee moet doen. Ik denk niet dat het een groot probleem is hoor.. zolang er op school bekent is dat jij klaar bent met je studie en je je straks netjes uitschrijft enzo dan kun je die kaart vast als aandenken zien. Maar bel even en je word zo doorverbonden met iemand die het weet. Het is echt geen vreemde vraag en heel normaal dat je daar even achteraan gaat :)
(alvast) gefeliciteerd met het afronden van je opleiding!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De onderwijskaart in het mbo en vavo wordt gebruikt voor:

het inschrijven voor een opleiding bij een school;
als inschrijvingsbewijs;
het betalen van lesgeld;
het deelnemen aan een voltijd stage in het mbo.

Op onderstaande website (informatie van de overheid, dus uit de eerste hand) kun je alles lezen over de onderwijskaart:

Inleveren vóór de zomervakantie
Je moet de Onderwijskaart op school inleveren. Wil je zeker weten dat je wordt ingeschreven, dan moet je dat zo snel mogelijk doen. Het liefst voor de zomervakantie, maar in ieder geval op de dag dat de lessen beginnen.

Stoppen voor 1 oktober
Heb je de Onderwijskaart voor het schooljaar 2010-2011 al ingeleverd, terwijl je geen voltijdopleiding in het mbo of vavo (meer) volgt of gaat volgen, vraag dan aan de school om je voor 1 oktober weer uit te schrijven. Als je voor 1 oktober wordt uitgeschreven, hoef je geen lesgeld te betalen.

(td)