Hoe kan je wiskunde en geschiedenis(begrippen) binnen een dag leren?

ik heb morgen twee proefwerken en dat zijn wiskunde en geschiedenis. alleen ik weet niet hoe ik allen in een dag uit mijn hoofd kan leren. plzz help me. als ik een onvoldoende haal mag ik misschien niet over!

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Amadea
6 jaar geleden
Dat je niet dan over mag is dan je eigen schuld. Als je altijd gewoon je huiswerk leert hoef je voor proefwerken niet in één dag alle begrippen te stampen.
Erna55
6 jaar geleden
Inderdaad, bijblijven met je huiswerk en de stof volgen is stap 1.
Stap 2 is plannen : ik neem aan dat je niet vandaag pas te horen hebt gekregen dat je morgen proefwerken hebt.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Beetje laat om je daar nu zorgen om te gaan maken, vind je ook niet?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Mensen vragen hier dingen om antwoorden te krijgen en niet om afgezeken te worden.... Tekeningen en kleurtjes! Als het je lukt met wat je moet leren dan. Even een voorbeeld Teken een riddertje/koning/landen/objecten (het onderwerp waar het over gaat)? Schrijf er onder wanneer het er was wat hij gedaan geen of wat zijn taak was (alles wat je over dat onderwerp moet weten) Maar je verhaaltjes niet te lang en geen elk een andere kleur.

Het beste antwoord

Ik weet dat mijn antwoord te laat is maar misschien is het handig voor een volgende keer. Ik heb geleerd om korte en belangrijke informatie in een mindmap te zetten. Het is goed om kleurtjes en plaatjes te gebruiken. Het is daardoor aantrekkelijk en makkelijk te onthouden.
Ik gebruik dit zelf met pedagogiek maar voor geschiedenis kan het ook prima!

Toegevoegd na 50 seconden:
tip: google even op mindmap en dan bij afbeeldingen voor inspiratie :)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
dankjewel voor de goede tip. ik denk dat ik dat gewoon maar ga doen de volgende keer. dankjewel :)