Welke instanties heb ik nodig als ik uit huis ga en van opleiding ga veranderen?

Ik ga uit huis en van opleiding veranderen, dus ik vroeg me af wat ik bij welke instanties ik allemaal moet veranderen zoals het doorgeven van opleiding en adres, kan iemand mij helpen?

Toegevoegd na 1 minuut:
Het is dus de bedoeling dat ik geen brieven meer naar mijn oude adres wil, aar naar mijn nieuwe, en het liefst via de mail (gemakkelijker)

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
ronron1212
6 jaar geleden
https://www.consumentenbond.nl/verhuizen/verhuisservice-postnl
https://www.postnl.nl/tarieven/verhuisservice/

Antwoorden (1)

Er is veel om aan te denken bij een verhuizing. Dit is een lijst die groter lijkt dan jij bedoelt, maar beter mee dan om verlegen. Kijk maar wat je wel en niet nodig vindt of hebt.

CHECK 1: WAAR MOET JE ALLEMAAL AAN DENKEN?
CHECK 3: WAT MOET JE VOORAF WETEN VAN JOUW NIEUWE HUIS?

CHECK 2: AAN WIE MOET IK DE VERHUIZING DOORGEVEN?

Familieleden
Vrienden en kennissen
Buren
Werkgever en collega’s
(Zaken)relaties
Gemeenten
Huisarts
Specialist
Tandarts
Ziektekostenverzekering
Kruisvereniging
Kerk
Notaris
Bank
Verzekeringsmaatschappijen
Assurantietussenpersonen
Garage / autodealer
Verenigingen
Vakbond
School en opleidingen
Postorderbedrijven
Dagbladen
Weekbladen
Tijdschriften
Boekenclub
Omroepblad
Belastingdienst
Centraal Bureau Motorrijtuigenbelasting.
Spaarprogramma’s (zoals Airmiles)
Fitness club
DUO (als je student bent)
Kamer van Koophandel (kleine onderneming die in de KvK staat ingeschreven op je oude adres )
‘Oude’ energiecontract opzeggen (nieuwe aanvragen of eerst energie vergelijken)
Gasbedrijf (tip: gas vergelijken en afsluiten)
Ideaal moment om internet, bellen en tv te vergelijken. Misschien kan het goedkoper en heeft je nieuwe woning glasvezel (nieuwe woning). Bereken je voordeel op de pagina: internet, bellen & tv
Waterbedrijf

Succes met je verhuizing!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
ronron1212
6 jaar geleden
https://www.consumentenbond.nl/verhuizen/verhuisservice-postnl https://www.postnl.nl/tarieven/verhuisservice/