Ik zit nu op havo niveau. Kan ik dan als nog een neurochirurg worden?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.6K
Amadea
6 jaar geleden
Hoezo op niveau havo? Bedoel je dat dat de uitkomst is van de Cito-toets op de basisschool?

Antwoorden (2)

Dat kan zeker, maar dan zul je na afronding van de havo eerst naar vwo moeten. Om toegelaten te worden tot de opleiding geneeskunde (die de basis is om neurochirurg te worden) moet je nl. een vwo-diploma hebben, dit is nl. een universitaire opleiding. De route is dus: havo afronden --> vwo afronden --> opleiding geneeskunde --> specialisatie neurochirurgie. Daar ben je de komende jaren dus dik mee onder de pannen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dat is goed mogelijk. De beste route daar naar toe is via het VWO, liefst gymnasium. Bedenk je wel dat je dat wel aan moet kunnen, en dan ook hoge cijfers zal moeten halen.
Elke studie tot arts/chirurg is een lotingsstudie. Des te beter je resultaten zijn, des te hoger je op de lijst komt. Via het HBO maak je natuurlijk ook kans, VWO is echter beter en sneller.

Staar je ook niet blind op deze keuze, de kans Dat je afgewezen wordt is namelijk aanwezig. kijk daarom ook naar andere studies!

Ik wens je veel succes met je keuze! Blijf vooral ambitie houden!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Tegenwoordig is het geen lotingstudie meer, maar met decentrale selectie (dus toetsen, gesprekken etc.)