Hoe kom ik aan het woord tijdens een vergadering?

Tijdens vergaderen wil ik soms reageren op een standpunt of mening en merk dat ik daar erg veel moeite mee heb. Ik zie dat sommige vergaderleden andere onderbreken door hun mening tussen te proppen of misschien juist het moment pakken om het woord over te nemen. Ik vind het lastig om tussen te komen, omdat ik een ander graag wil laten uitpraten. Het gevolg is dat ik mij hierdoor achtergesteld voel op dat moment.

Weet jij het antwoord?

/2500

Je gevoel zegt dat je je achtergesteld voelt op dat moment, maar dat is iets anders, want je doet het zelf. :) Antwoord: Aan het woord komen: keurig afwachten helpt niet, weet je inmiddels, dus ()gewoon beginnen te praten, ()je vraag stellen of ()antwoord geven of ()iemand ergens op attent maken. --------------------------------------------------------------- Het is soms moeilijk wanneer je niet zo bent om iemand in de rede te vallen. Het woord nemen of gewoon onbeleefd er doorheen te praten, de een zegt het zus en de ander zo. Het kan aan je opvoeding liggen, iemand netjes uit laten praten, en nu wil je het anders doen eigenlijk. Je moet kiezen, kunt niet op twee gedachten blijven hinken en dan ook nog zeggen dat je je achtergesteld voelt op dat moment, dat is niet zo... want je doet het zelf. Als je dit echt wilt, zul je moeten oefenen en je ertoe zetten. Niet iedereen kan dit, Nourdin!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100