ben 54 jaar ben ik nog verplicht ploegen dienst te draaien ?

Ben 54 jaar werk 3 ploegen in de kleinmetaal krijg lichamelijke klachten die indirect met ploegen dienst samenhangen , kan ik ploegen dienst weigeren

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Maak een afspraak bij de bedrijfsarts, die is er niet alleen om een ziektemelding te behandelen, maar ook om ziekte te voorkomen. Leg deze je klachten voor en vraag wat hij/zij ervan vindt. Het advies van de bedrijfsarts is niet bindend voor je werkgever, maar de meeste werkgevers volgen het wel op.

Het beste antwoord

Nee in principe kan je die niet weigeren. Wel kun je zoveel last krijgen van zaken dat je een afspraak kan maken met de bedrijfsarts, die zou dan bijvoorbeeld kunnen adviseren dat ploegendienst voor jou niet meer geschikt is. Je werkgever is dan verplicht je passende arbeid aan te bieden. Doet hij dat niet kun je dit eisen en je laten keuren door een keuringsarts van het UWV. Hier zijn wel kosten aan verbonden. Maar een goed werkgever zou een advies van een bedrijfsarts opvolgen.