Waarom moet je vakken op school doen, waar je later niets mee gaat doen, en die je helemaal niet interesseren?

Ik bedoel vakken zoals biologie, chemie,...

Weet jij het antwoord?

/2500

algemene kennis en misschien vind je het leuker dan dat je het van te voren lijkt, misschien verander je daarna van mening over wat voor vakkenpakket je wilt kiezen

Ik heb dit gevoel ook wel eens, wat boeit mij het nou hoe een bloemblaadje in elkaar zit. Maar dit is zo zodat later als je wilt studeren en gaat bijv. rechten doen, dan kan het zijn dat al snel blijkt dat dit heeeeelemaal niks voor je is. Dan is het handig dat er nog andere vakken in je pakket zaten, en kun je altijd nog wisselen. (kost wel een hoop geld)

voor je algemene kennis en ontwikkeling het zou een beetje raar zijn als je bijvoorbeeld rechter zou worden en niet wist dat 8x8 64 is terwijl je dat niet epr se hoeft te weten om rechter te zijn

Als je ziek wordt is het handig als je wat van biologie afweet. Als je verfafbijt in je ogen krijgt is het wel handig om te weten wat je daaraan kunt doen. Dat leer je bij chemie. Hoe je remweg verandert wanneer je van 100 km/u naar 120 km/u je snelheid verhoogt, is ook wel nuttig te weten. Dat leer je bij natuurkunde. Om mee te praten over kernenergie, benzine, hybride auto's en kreukelzones. Heb je de genoemde vakken nodig. Daarbij moet vaak worden gerekend. Onder andere met formules. Dat wordt bij wiskunde geleerd. Geschiedenis om niet dezelfde fouten te maken als in het verleden. Aardrijkskunde om te weten dat de wereld groter is dan ons land. Met heel andere landschappen en culturen. En vreemde talen om je verstaanbaar te maken als je een andere landschap of cultuur wilt bezoeken.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100