Kent er iemand makkelijke manieren om af te kijken bij een toets of examen?

Ik weet het, je kijkt dan af, maar wat gebruikten jullie?
iedereen heeft dat al es gedaan!

ps: 'k heb wetenschap gekozen als categorie want ik wist niets anders!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.4K
itsme
13 jaar geleden
categorie: maatschappij - onderwijs

Antwoorden (9)

Als je mij op school de juiste stoel koos dan kon je met een punaise een klein spiekbriefje tegen de muur aan drukken, die de leraar dan niet ziet.

Of bij wiskunde de formules in de deksel van mijn rekenmachine geplakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op onderstaande site staan véél tips. In mijn schooltijd gebruikten we ook wel eens deze tips, komt me bekend voor dus haha :-)

http://www.praktijkschooldelinie.nl/3leerlinginfo/3spiektips.htm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik gebruikte mijn bovenbenen om tekst op te schrijven!
Je moet dan alleen wel een rokje aandoen;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
enige nadeel, kben een jongen ^^
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Des te beter, dan kan je het spiekbriefje gewoon op tafel neerleggen want iedereen zal naar je rokje kijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
LOL!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@WJHM5600 Ja,inderdaad, maar je loopt er wel voor lul mee
Maak spiekbriefjes, het leuke daarvan is , is dat je ze waarschijnlijk niet nodig hebt. Doordat je alles opschijft en daar intensief mee besing bent onthoud je het meestal al.
Verstoppen in je pen is een goede optie. zorg voor een pen die je open kan draaien.

Afkijken lijkt me zeker iets 'wetenschappelijks' :)

Toegevoegd na 30 seconden:
besing= bezig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in de binnenkant van je etui schrijven,Op een gum.Maar de beste is een spiekbriefje in je broekzak stoppen en naar WC gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
deed ik in het lager!
100 procent voor frans ;p
Daar zijn heel veel truckjes voor kijk maar eens bij dit fillmpje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij ons vaste uitspraak: Een goede buur is het halve proefwerk.
Verder gewoon hopen dat een leraar niet goed oplet ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
etiketje van een flesje inscannen, dan de ingrediënten oid veranderen in woordjes of formules etc.
dan dit etiketje weer op je flesje plakken en de originele drank/water in het flesje doen en op je tafel zetten tijdens toets. dat mag vaak! En geen enkele leraar die alle tekst op je flesje gaat nakijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
spiekbriefjes aan de binnenkant van je contactlenzen?