Moeten meeruren ook worden meegenomen in de 7% van mijn eindejaarsuitkering?

Ik heb een gemiddeld 20 uur pw contract en in de VVT. Nu werk ik niet elke maand dezelfde uren maar meestal veel meer. Nu word er wel elke maand steeds hetzelfde bedrag gereserveerd voor mijn eindejaarsuitkering. De vraag is nu mag dit? Mijn meeruren die uitbetaald worden vallen toch wettelijk ook onder mijn brutosalaris?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (1)

Bij vakantiegeld (een wettelijk recht) is dat wel zo, bij een eindejaarsuitkering (geen wettelijk recht) niet per se. Het hangt er van af hoe dat is afgesproken in je arbeidsovereenkomst of CAO. Het kan heel goed dat dit niet over de meeruren wordt berekend.