hoe word je hondengeleider bij de politie?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.5K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@Loesow, Ik had het antwoord in mijn database. Veel jongeren willen hondengeleider worden bij de politie, maar dat onderdeel van de politie is maar voor weinigen weggelegd. Je eerste zorg is om een baan bij de politie te krijgen.

Antwoorden (1)

Om hondengeleider te worden bij de politie is geen speciaal vakkenpakket. Je zult eerst moeten zorgen dat je een baan bij de politie krijgt.
Daarna kun je als agent uitgekozen worden om als hondengeleider te werken als je aan alle eisen voldoet.
Een agent moet:
enkele jaren ervaring hebben in het vak;
over een zeer goede lichamelijke conditie beschikken
(een fysieke test maakt deel uit van de selectieprocedure);
affiniteit hebben met dieren;
De hond onder controle kunnen houden. Bijvoorbeeld tijdens optredens met de Mobiele Eenheid bij voetbalwedstrijden;
Een interne opleiding van acht weken afronden.
In deze opleiding krijgt iedere geleider een eigen hond toegewezen, waarmee hij gedurende de opleiding wordt voorbereid op het werk als hondengeleider.
De geleider neemt de volledige verzorging voor zijn hond en neemt deze ook mee naar huis waar deze in een kennel verblijft.
Als je voldoet aan de eisen van de vooropleiding en je bent aangenomen voor een politiefunctie stuurt het onderdeel waar je bent aangenomen je naar een opleiding op de Politieacademie.
https://www.kombijdepolitie.nl/leren-en-werken-als-agent
https://www.politie.nl/themas/politieonderwijs.html