welke opleiding thuisstudie is erkend in bedrijfsleven?

Zoekende naar ander werk. Nu wil ik naast mijn huidige baan ( gordijnen maken ) wat anders. Ik denk aan receptionist oid. Maar welke studie is erkend in het bedrijfsleven dat ik een kans maak om uit de gordijnen te komen?
Ik moet het dus naast mijn huidige baan doen ( contract dus inkomen ) Stage lopen kan ik niet.

Iemand een tip?
ik heb een LBO diploma ( idd laag, had ik vroeger maar doorgeleerd )

criseyde
6 jaar geleden
Voor een opleiding tot receptioniste, secretaresse e.d moet je wel stage lopen om je diploma te behalen. Wat je kan doen is om proberen een baan te krijgen en die dan als stage op te geven. Dat heb ik zelf ook gedaan (en vanuit die functie kan je misschien wel weer doorgroeien).

Antwoorden (1)

Erkend zijn alle opleidingen waar je een wettelijk erkend diploma voor krijgt. Dat zijn de diploma's die je op een reguliere onderwijsinstelling (een ROC, hbo-school of universiteit haalt) maar bijvoorbeeld ook mbo- of hbo-diploma's die je via LOI, NCOI, NTI, NHA of vergelijkbare thuisstudie-instellingen haalt. Deze hebben dezelfde waarde als een diploma van een school voor dagonderwijs.
Daarnaast kunnen bepaalde diploma's die geen wettelijke basis hebben, wel binnen een bepaalde branche of bedrijfstake hun waarde bewezen hebben (het gaat dan vaak om diploma's van branche-opleiders). In die zin zijn ze dan niet wettelijk erkend, maar wel erkend als waardevol binnen de branche.