moet je perse naar school als je 17 jaar bent, of kun je ook via LOI je diploma thuis voor HAVO doen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
wat is de reden dat je dit op deze manier wil doen?

Antwoorden (1)

Nee, je moet dagonderwijs volgen.

"Jongeren tussen 16 en 18 jaar die geen startkwalificatie hebben, hebben een kwalificatieplicht. Een startkwalificatie is (minimaal) een diploma havo, vwo of mbo (niveau 2 of hoger).

De jongeren moeten volledig dagonderwijs volgen. Ze mogen niet voltijd werken. Volgt een leerling de beroepsbegeleidende leerweg (bbl) in het mbo? Dan kan hij leren en werken combinere

Toegevoegd na 6 minuten:
combineren" dus.

Als je je havo-, of vwo-diploma hebt of een diploma op mbo2-niveau mag je stoppen. Als je 18 wordt ook. Maar ga er maar vanuit dat de overheid je flink zal "stimuleren" om alsnog een diploma te halen als je 18 zou zijn en onverhoopt nog geen diploma zou hebben. Terecht wil de overheid voorkomen dat diplomaloze jongeren langdurige subsidieprojecten worden.
Computoon