Is overstappen naar een andere HBO locatie mogelijk?

Goedenavond,

Ik zit in jaar 1 van HBO Verpleegkundige aan de Hogeschool van Amsterdam en ik woon in Den Helder. De reden omdat ik voor deze school heb gekozen heeft verschillende redenen, maar een van die redenen kan ik niet waarmaken omdat ik te ver weg woon. Nu wil ik daarom overstappen naar Hogeschool inholland in Alkmaar. Dat is voor mij veel dichterbij. Door alle reistijd naar Amsterdam raak ik achter op studiedelen omdat ik zo veel reistijd heb (studeren in de trein vind ik niet fijn) waardoor ik erg moe en gestresst ben.

Is het mogelijk om in jaar 2 over te stappen naar Alkmaar? Dus dezelfde opleiding maar op een andere locatie.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
10.9K
jc54
6 jaar geleden
Lijkt mij dat je je vraag beter kunt stellen bij Hogeschool inholland in Alkmaar........

Antwoorden (1)

Van belang is dat Hogeschool InHolland en Hogeschool van Amsterdam twee verschillende organisaties zijn. Je stapt dus niet alleen over naar een andere locatie (dat zou geen probleem zijn), maar ook daadwerklijk naar een andere school. Je hebt daarom ook te maken met het toelatingsbeleid van InHolland. Als je in het eerste jaar je propedeuse hebt behaald, zou je in principe door InHolland toegelaten moeten worden in het tweede jaar (mits de opleiding hetzelfde is). Is dat niet het geval, dan hangt het van de toelatingsregels van InHolland af wat de gevolgen zijn. Misschien kun je vrijstellingen krijgen, misschien ook niet. Neem dat met de school op.