Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik worden toegelaten bij de opleiding farmacie?

Hallo, ik heb mijn mbo diploma apothekersassistent behaald en ben nu bijna klaar met mijn hbo opleiding farmakunde. Hierna wil ik farmacie gaan doen bij de hogeschool utrecht maar de toelatingseisen zijn dat ik een hbo diploma moet hebben met voldoende natuurkunde, scheikunde en wiskunde. Helaas heb ik geen enkel gehad tijdens mijn mbo en hbo tijd, wat kan ik het beste doen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ik denk dat je bedoelt "farmacie gaan doen bij de UNIVERSITEIT utrecht", want Hogeschool Utrecht biedt geen farmacie maar wel de farmakunde die je nu studeert. Daarvoor heb je inderdaad een Hbo-propedeuse / einddiploma nodig mits er voldoende natuurkunde, wiskunde en scheikunde in de hbo(-propedeuse) zit.

Gezien de inhoud van de studie lijkt me dat ook nodig. Heb je niet het juiste profiel en mis je één of meer vakken, dan kun je een cursus volgen bij een ROC in jouw omgeving. Examens moet je afleggen bij De Centrale Commissies Voortentamen (CCVX) of je kunt Staatsexamen doen. Je kunt een aanvraag voorleggen aan de Toelatingscommissie van Farmacie of een toelatingsexamen doen. Stel je vraag eens aan: selectie.pharm@uu.nl.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding