Welke studie voldoet het meest aan de volgende eisen?

Ik ga na de zomervakantie naar havo 5 (examenjaar dus), ik weet alleen nog niet wat ik wil gaan studeren.

Ik heb het pakket EM (geschiedenis en economie verplicht) met aardrijkskunde, wiskunde A en biologe.

Ik wil later iets regelen.

Ik wil een goede kans op een baan.

Ik wil een redelijk salaris waarmee ik zonder problemen een gezin kan onderhouden.

Ik wil geen baan waarbij ik de hele dag op kantoor achter een beeldscherm zit.

Ik wil het gevoel hebben dat mijn baan iets betekent, niet het gevoel dat ik iets nutteloos aan het doen ben. Ik wil dus enig resultaat zien.

Ik wil niets met cijfers, zorg, techniek of talen doen.

Ik wil niet constant bevelen moeten op opvolgen. Ik wil liever een opdracht
krijgen die ik op mijn manier uitvoer.

Toegevoegd na 1 minuut:
De eisen zijn voor een baan

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Antwoorden (2)

Studies en banen waarbij je gasten ontvangt en begeleidt, evenementen organiseert, alles in goede banen leidt, lijken mij geschikt voor jou op basis van de informatie uit de toelichting bij je vraag. Je zou dan bijvoorbeeld kunnen gaan werken als hotelmanager, evenementenorganisator of facilitair manager.

Studies als hospitality management, eventmanagement, facilitair management, enzovoort passen dus het beste bij jouw eisen.
Antoni
6 jaar geleden
Wat denk je van het onderwijs? In het onderwijs werk je wel samen in een team, maar je voert je eigen werk zelfstandig uit. Je hebt veel inspraak in hoe je je werk uitvoert. Het is nuttig voor de maatschappij en echt betekenisvol om de volgende generatie op te leiden. Dat kan ook goed in een bepaald vakgebied, bijvoorbeeld economie of geschiedenis. Je wordt geen miljonair in het onderwijs, maar het betaalt best goed. En het is erg gevarieerd. De helft van de tijd spendeer je aan lesgeven en de andere helft is voor het voorbereiden van lessen, ontwikkelen van onderwijsbeleid en kwaliteit. Soms kun je meedoen aan projecten of onderzoeken. Je kunt doorgroeien tot management (dan ben je wel meer met cijfertjes bezig, maar ook met het coachen van docenten en onderwijskwaliteit). Als je in het mbo of hbo gaat lesgeven, kun je ook op allerlei leuke stageplekken komen zodat je de praktijk ziet. Het werktempo is hoog in het onderwijs, maar je hebt schoolvakanties 'vrij' (je spaart overuren op zodat je dan tijd voor tijd krijgt) en een lange zomervakantie. Ideaal als je een gezin hebt.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik heb vaak over het onderwijs nagedacht. Alleen veel leraren die ik heb zeggen dat ze niet veel betaald krijgen en leraar stond dit jaar weer op meest stressvolle baan. Daarnaast lijkt het me niet leuk om telkens hetzelfde verhaal te vertellen.