Blijven je SE-cijfers staan als je naar het VAVO gaat?

Als je de centraal examens niet hebt gehaald en je naar het VAVO gaat blijven je cijfers van 4 en 5 havo staan? Weet iemands misschien hoe dit werkt of heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
3.5K

Antwoorden (1)

Dat bepaalt de VAVO-school, dus dat kun je het beste navragen bij de school in kwestie. (Zoiets heb ik net ook bij je andere vraag over PTA-cijfers gezegd).

Het LAKS heeft hierover het volgende geantwoord:
"De vavo-school beslist of je ook schoolexamens voor een vak moet overdoen, of je oude cijfer blijft staan. Als je maar één vak hoeft te doen kun je er bijvoorbeeld naast gaan werken. Sommige vervolgopleidingen laten gezakte leerlingen ook al beginnen, onder de voorwaarde dat ze binnen een jaar via vavo alsnog het missende vak halen. Dat mogen opleidingen zelf beslissen, dus daarmee moet je wel geluk hebben. Wanneer je ervoor kiest om je eindexamenjaar over te doen op een gewone school, moet je altijd alle vakken opnieuw doen."

Zie bron