is er een aanwezigheidsplicht op het hbo?

Is er een aanwezigheidsplicht op de juridische hogeschool? En zo ja?? Wat houdt deze in???

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
21.6K
Amadea
7 jaar geleden
Wat zou dan het nut zijn van het volgen van een opleiding als je niet van plan bent om erbij aanwezig te zijn?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Is gewoon pure intresse. Ik heb het ook juist het liefst wel. Maar ben gewoon geintresseerd daarin.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
*interesse
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
De Juridische Hogeschool Avans & Fontys te
's Hertogenbosch en Tilburg staat bekend om zijn strenge opleiding. Hoorcolleges volgen is niet verplicht, men dient dus zelf de nodige discipline en motivatie te hebben. Voor sommige onderwijsonderdelen kan voor een positieve beoordeling aanwezigheid bij onderwijsactiviteiten verplicht worden gesteld. Voor welke onderwijsonderdelen de aanwezigheidsplicht geldt, wordt in de competentieboeken vermeld.
http://www.jhs.nl/binaries/content/assets/jhs/oer-jhs-15-16-vt-definitief.pdf
zie artikel 24

Antwoorden (2)

Er is geen wettelijke aanwezigheidsplicht als je niet meer leerplichtig bent (tot 18 jaar als je geen startkwalificatie hebt). Er kan wel sprake zijn van een overeengekomen aanwezigheidsplicht; dat lees je in de voorwaarden van de onderwijsinstelling waarmee je akkoord bent gegaan door inschrijving. Hoe streng de voorwaarden en handhaving zijn verschilt sterk per onderwijsinstelling.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dit verschilt per school en staat in hun reglement. Vaak is er een 70% aanwezigheidsregel op het HBO. Dat wil zeggen dat als je meer dan 30% mist, je het vak overnieuw moet doen of een extra opdracht moet doen. Onder bepaalde omstandigheden zoals ziekte of topsport kan hiervoor orden afgeweken. Bij praktijklessen/practica kan de aanwezigheid 100% zijn.

Toegevoegd na 34 seconden:
orden=worden