Welke toelatingseisen heeft een forensisch onderzoeker?

Ik zit nu in de derde klas en ik wil later heel erg graag forenisch onderzoek gaan doen. Ik moet dit jaar een pakket gaan kiezen en ik wou het pakket Natuur en Gezondheid gaan kiezen om dit later te gaan doen. Maar ik ben heel erg slecht in natuurkunde en dit is verplicht in dat pakket dus heb ik besloten om toch maar het pakket Economie en Maatschappij te kiezen als voorlopige keuze. Is dit beroep dan toch nog mogelijk voor mij?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2K
Antoni
7 jaar geleden
"Het kan ook zo zijn dat een Forensisch Analist digitale sporen en gegevens analyseert. Voorbeelden van digitale sporen zijn foto’s en bestanden, surfgedrag en e-mailverkeer." https://www.nationaleberoepengids.nl/Forensisch_Analist
Erna55
7 jaar geleden
Wanneer je via google zoekt op " forensisch onderzoeker" dan vind je opleidingen op mbo en hbo niveau. De toelatingseisen staan erbij vermeld.
Ritsuka
7 jaar geleden
Kansen op werk zijn hierin volgens mij wel laag

Antwoorden (1)

Je wordt op het HBO toegelaten met profiel NT en NG+ natuurkunde. Met de andere profielen word je niet toegelaten. Er is bij deze opleiding een numerus fixus. Op de universiteit kun je een bachelor criminologie volgen (of rechten/sociale wetenschappen) en daarna een master forensische criminologie. Hier geldt geen numerus fixus voor en er is ook geen specifiek profiel vereist.