Als je naar een andere school gaat en daar zijn overgangsnromen anders wat nu?

Hoi, ik zit nu op een school in Gelderland. Na de (zomer)vakantie gaan we naar Brabant verhuizen. Nu is mijn vraag, mijn school mag je 4 onvoldoendes hebben voor over te gans naar 3 naar 4 mavo. Maar in Brabant is elke school eigenlijk maximaal 2 onvoldoendes. Laten ze je dan in of laten ze je wel in en moeten ze je in de 4e zetten of?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2.2K
Erna55
7 jaar geleden
Je hebt nig een aantal maanden om hard te studeren en je voldoendes op te krikken. Wanneer je met 4 onvoldoendes zou mogen overgaan dan lijkt me dat je het eindexamen toch niet gaat halen.
Erna55
7 jaar geleden
Volgens je profiel ben je 61 jaar.....
Computoon
7 jaar geleden
Nee, nu is vraagsteller 10 jaar :-)

Antwoorden (3)

Als er op je rapport staat dat je bent bevorderd naar de 4e klas, kan de nieuwe school je niet meer laten doubleren.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
De nieuwe school bepaalt of je ze aannemen en zo ja, in welk schooljaar.
Computoon
7 jaar geleden
Natuurlijk, je kunt afwachten en met vier voldoendes in Brabant aan komen, maar beter wellicht GEWOON paar maanden je BEST doen, haal één (nog beter 2) onvoldoende(s) op... dat moet je doel zijn!

Of je in de 4e wordt toegelaten, of niet, met zo'n gemiddelde wordt het heel moeilijk om je examen te halen in 2018. Dat betekent dat het veel BETER VOOR JOU is om het 3e jaar nogmaals te doen en nu op de school waar je ook examen doet.

Ook al krijg je overal hetzelfde, toch is een overgang van de ene naar de andere school een grote verandering. Andere leerlingen in jouw lessen/groepen, andere docenten en een andere omgeving, misschien niet andere lesstof (al sluit ik andere methodes/boeken toch niet helemaal uit, maar dat kan inmiddels veranderd zijn).

Het geheel van veranderingen, erbij komt nog een ander huis in een andere stad en een andere provincie! Vergeet vooral dit niet... hele andere mensen, mentaliteit en dat is niet een kwestie van 1-2-3 aanpassen en wennen, nee, dat kost echt wel even tijd.

[Je vraag: andere omgangsvormen op andere, nieuwe, school, wat nu? Kunnen wij op antwoorden wat we denken, de leiding van je nieuwe school kan hier het antwoord op geven.]

Nu 4 onvoldoendes hebben en dáár 2 maximaal, is toch een groot probleem. Mijn advies is: heel hard werken en MINSTENS één onvoldoende wegwerken. Meer dan 3 maanden nog voor de zomervakantie, moet kunnen. Of het voldoende is? genoeg om in de 4e mee te kunnen en ook nog te slagen voor je eindexamen? Dat weten we volgend jaar pas.

ANTWOORD

Een betere basis zou zijn om dit jaar over te doen op je nieuwe school, dan heb je
() tijd om te wennen aan de school
() te werken aan hogere cijfers
() een veel plezieriger tijd/jaar ...zowel 17/18 als 18/19

Dus i.p.v. geen fijn jaar (door verhuizen/nieuwe school), meteen doorgaan en opnieuw die 3e klas doen en alle tijd hebben om te wennen en mee te kunnen. Beter voor jou nu en beter voor jou het jaar daarna: eindexamenjaar!
Blijven zitten is niet leuk omdat je het nog een keer moet doen, ja , maar ook omdat je vrienden/vriendinnen wel overgaan! nou, dat probleem heb je nu in ieder geval niet, jij bent de nieuwe :) geen probleem dus!

Succes!