Wat houdt de MBO opleiding Geluidstechniek precies in?

Is er iemand die die opleiding volgt of gevolgt heeft?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ik heb de opleiding zelf nooit gevolgd, maar voordat ik de keuze maakte om een lerarenopleiding te gaan doen heb ik mij ook wel eens georienteerd op het gebied van geluidstechniek.

Op een desbetreffende opleiding ga je je bezighouden met geluid uiteraard.
Je zal vooral komen te werken als geluidstechnicus in theaters, tijdens concerten, in opnamestudio's etc.

Tijdens de opleiding zal je dus voornamelijk leren over het gebruik en onderhoud van geluidsapparatuur, het mixen van geluid, het opbouwen van geluidsinstallaties en natuurlijk de nodige theoretische natuurkundige kennis over electriciteit en geluidsgolven etc.

Als je nog vragen hebt... laat het me weten, dan kijk ik wat ik voor je kan doen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je krijgt vakken op het gebied van elektrotechniek, geluidsleer, muziekleer, elektronische muziek, mixdowntechnieken, opnametechniek en audio-editing. Je leert alles over de rol van geluidstechniek bij concerten, theatervoorstellingen en evenementen. Na afloop weet je precies hoe je de verschillende geluidsapparatuur opstelt, instelt en bedient om een optimaal geluid te realiseren.

Geluidstechnici werken vaak als zelfstandigen en werken het hele jaar door aan verschillende producties. Heel afwisselend dus. Ook geven ze vaak leiding aan andere AV-technici. Na je opleiding kun je verschillende kanten op als theatertechnicus, live geluidstechnicus, ENG-technicus, of radio technicus.