ik vindt werk op school te makkelijk wat moet ik doen

Toegevoegd na 7 minuten:
ik zit nog in gr 7 ben 10 mijn iq is 132 en ik ben een logishe denker

Toegevoegd na 17 minuten:
ok, dus je zecht dat ik gr 8 werk moet maken dat kan denk ik niet heb groep 2 al overgeslagen

Weet jij het antwoord?

/2500

Je kan je leraar om extra opgaven vragen, die wat uitdagender zijn. Of je kan met je begeleider kijken of er mogelijkheden zijn aan het einde van het jaar te springen van bv havo-> VWO. Toegevoegd na 9 minuten: Met je uitbreiding kom je uit op: Je leraar meer opgaves vragen & kijken of je wellicht een klas kan overslaan, door nu al te beginnen met opgaves van groep 8, en volgend jaar in groep 9 te beginnen. Voor zover ik weet zijn er in nederland nog geen scholen voor hoogbegaafde kinderen.

Je zou jouw onderwijzer om extra taal/spellingsopdrachten kunnen vragen.

Zoek op het internet naar een intensieve hobby.Zoals filosofie,een vreemde taal leren,lees je helemaal in op bepaalde technologieen.Op deze manier blijf je je hersens scherp houden,je verbreed je kennis en je zorgt ervoor dat je over een paar jaar een beter beeld hebt van wat je na de middelbare school wilt doen.

Vraag of je extra werk mag doen. Als jij het gewone werk af hebt, dan kan dat vast.

Overleg met je leraar, dat je zelf werk meeneemt. Neem b.v. boeken over onderwerpen die jij interressant vindt, mee naar school en ga daaruit werken. De kennis die je daarmee opdoet kun je dan misschien delen met de klas. Uiteraard wel, wanneer je klaar bent met de opgaven van school.

Je kunt proberen naar een leonardo school te gaan. Verder geen antwoord, want dat zou veel te veel worden om in die paar worden neer te zetten. Wel heb ik een paar nuttige links waar je misschien wat aan hebt. Betreffende sites, fora, staan vol met informatie voor jou en je ouders. En als je je aanmeld kun je daar je vragen kwijt bij mensen die al ervaring hebben met kinderen zoals je zelf bent. En als je nu in groep 7 zit, probeer dan volgend jaar (als je er zin in hebt) mee te doen met de toptoets. ( Op www.toptoets.nl vind je daar alle info over)

Bronnen:
http://www.hb-forum.nl/
http://www.hb-kind-forum.nl/

Je bent voor je gemiddelde leeftijd al heel erg slim. Misschien is het handig voor jou om eens naar je leraar.lerares te gaan, en te vragen of zij nog wat moeilijker werk heeft. Misschien krijg je dan al werk van ee nhogere klas(groep 8) of een speciaal boekje. Want tegenwoordig zijn er op bijna alle basisscholen extra opdrachtenboekjes voor kinderen die het te makkelijk vinden. Dus als ik jou was zou ik het even met je leraar overleggen, en wie weet, weet hij/zij wel wat leuks.

Zo goed gaat het volgens mij toch niet; "logische" en "zegt", zijn toch echt wel verkeerd geschreven.

"ik vindt" schrijf je zonder t, eerste persoon weet je wel? dus idd, ik zou me maar gaan verdiepen in onze mooie nederlandse taal/spelling.

Het is bijna zomervakantie: is een wiskundekamp niets voor jou? Daar kom je in ieder geval lotgenoten tegen. Voor de saaie schooldagen: overleg eens met je juf of meester of je een eigen boek mag meenemen voor als je klaar bent met het gewone werk.

Bronnen:
http://www.math.leidenuniv.nl/~vierkant/kampen/

Extra taal en spelling opdrachten zal je goed doen jongen!

oeioeioei...wat zal jij je dan soms vervelen zeg... Vraag werk van groep 8... Dan ga je met vlag en wimpel van de lagere school af ... en dan zou je eigenlijk naar een school voor Hoogbegaafden (want dat ben je ) toe moeten. Ten eerste omdat je daar weer gestimuleerd wordt tot leren...die stof is een uitdaging en op jouw niveau, zeg maar. En...ten tweede...en zeker niet onbelangrijk... je komt daar in contact met kinderen die hetzelfde zijn, denken, voelen en kunnen als jij. Dat zal nu toch wel anders voelen en zijn..in de klas waar je nu zit. Dat kan erg eenzaam voelen...als je de enige bent, die anders is. Google eens wat...misschien zit er een school bij jou in de buurt. Het zullen er niet veel zijn...maar 1 is genoeg. Doe desnoods een oproep ergens...naar andere Hoogbegaafde kinderen. Een leuk clubje...waar je je thuis kunt voelen. Sterkte, suc6 en groetjes.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100