Wat is de beste en snelste manier om voor toetsen te leren?

soms zie ik op laatste moment nog dat ik een toets heb en weet dan niet wat ik moet doen!!

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.4K
Amadea
7 jaar geleden
Voortaan in je agenda ook drie of twee weken van te voren noteren dat je op die datum een toets voor dat vak hebt.

Het beste antwoord

1. Neem contact op met een ijverige klasgenoot die altijd zijn of haar zaken goed voor elkaar heeft. Vraag hem of haar de (te verwachten) belangrijkste onderwerpen van de toets en concentreer je daarop bij het leren.

2. Maak snel een eenvoudig plan van aanpak waarin je aangeeft hoeveel tijd je nog kan besteden aan ieder onderwerp, en houd je daarna aan je plan van aanpak.

3. Had je eerder moeite met een bepaald onderwerp, besteed daar dan nu wat meer tijd aan.

4. Verwacht je dat de toets uit vergelijkbare opgaven bestaat als je eerder gemaakte opdrachten, oefen die opdrachten dan nog eens.

5. Zorg dat je nog voldoende slaapt en eet voor de toets en hoop er ten slotte het beste van! Zorg dus dat je met een positief gevoel aan de toets start!
Antoni
7 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Tijdig beginnen en regelmatig herhalen. Niet te lang achter elkaar leren maar het leren spreiden in de tijd. Opschrijven wat je nog niet beheerst, dit extra herhalen. Verstorende elementen (telefoon, pc e.d.) uitschakelen.

Hoe het kan dat je op het laatste moment pas ziet dat je een toets hebt, is mij een raadsel...
Computoon