Is er een studie die te maken heeft met het onderzoeken van buitenaards leven?

Het mag ook ongeveer die richting in gaan.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2.7K
Erna55
7 jaar geleden
Ben je op zoek naar een studierichting of naar onderzoeken ?

Antwoorden (1)

Ja, die is er. De astrobiologie of exobiologie.

Bij astrobiologie of exobiologie wordt op andere hemellichamen dan de Aarde onderzoek gedaan naar het mogelijk voorkomen van leven en naar de voorwaarden voor het ontstaan van het leven.

De astrobiologie bestudeert het ontstaan van leven in het universum; in de astrobiologie zoekt men antwoorden op vragen als "waar komt leven vandaan?" en "hoe evolueren elementaire bouwstenen tot een organisme?". Astrobiologie is een vakgebied dat ontstaan is op het grensvlak van diverse disciplines, waaronder de sterrenkunde en biologie, maar ook scheikunde en natuurkunde. Astrobiologie wordt soms echter gezien als speculatieve biologische wetenschap, aangezien het bestaan van leven buiten onze planeet tot op heden niet bewezen werd.
Antoni