Wat is de beste manier om hoger op te komen in het onderwijs?

Ik doe nu momenteel vmbo-kader maar dat ligt helemaal niet op mijn pad.
Ook aan het gedrag te merken van andere vmbo-basis leerlingen en kader leerlingen hoor ik daar gewoon niet tussen. Ik vind theorie leuk, maar ik word dan voor 'gek' verklaard omdat ik niks aan al die praktijkvakken vind en dus theorie leuk vind. In groep 8 had ik 2 adviezen voor het voortgezet onderwijs: havo/vwo en vmbo bb/kb.. het verschil is zo groot omdat ik alleen moeite heb met het tempo.
Het gedrag hoorde ook thuis op een havo/vwo niveau.. soms zit ik daar echt mee want ik wil wel wat bereiken en bijna de rest hier boeit dat niet ofzo? Hilarisch af en toe...
zouden mensen mij advies willen geven hoe ik toch nog wat sneller naar een hoger niveau kan komen?
De intelligentie was ook prima voor op havo/vwo.
Ik zit nu in leerjaar 3 en ben 15 jaar

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Erna55
7 jaar geleden
Je noemde in een eerdere vraag dat je oo het gymnasium zit... Het best kun je je niets van het gedrag van je medestudenten aantrekken.
Met VMBOtl of VMBO gl kun je na je diploma naar de HAVO.
Overleg met je school of er een mogelijkheid is om over te stappen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dankjewel voor je tip!
En grappig dat je begint over het gymnasium.. haha..
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Mn antwoord is niet correct.. mijn broer zit op het gymnasium dus vandaar dat hij dat vroeg want we vragen samen op dit account vragen.
Ik zal een M zetten als ik iets vraag en als hij iets vraagt een R als dat volgens de richtlijnen mag :)
Erna55
7 jaar geleden
Het is niet moeilijk om zelf een account te maken.....
MarBet
7 jaar geleden
Wel als je 15 bent, Erna ;-)
@mwvo: met een kaderdiploma ben je wettelijk toelaatbaar tot een mbo3 of 4 opleiding. Omdat je al halverwege het derde jaar bent, is dat misschien voor jou de handigste route, en je zou alvast kunnen kijken of je je Nederlands en rekenen op niveau 3F kan krijgen, zodat je daar in het mbo niet over struikelt.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Oke! Dankjewel marbet :-)
Ze willen me waarschijnlijk al na de kerst overzetten naar een vmbo t klas.
Misschien als ik daar nog steeds 7,5-8+ gemiddeld sta dat ik havo kan aanvragen?

Antwoorden (1)

Mij was het ook gelukt om van kader naar havo te gaan, dus waar een wil is is een weg. Als je cijfers in orde zijn rond de 7 misschien een 8 dan zou ik naar je mentor en teamleider toe gaan en vertellen dat je meer uitdaging wilt. Informeer ook op de middelbare school waar je naartoe wilt gaan of je naar 4 vmbo t mag of havo, of dat je eerst je examen moet doen en dan pas mag overstappen.