Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke moderne plekken zijn er op De Uithof, Utrecht om rustig te studeren?

Ik studeer aan de Universiteit Utrecht en heb vaak de behoefte om rustig in mijn eentje te studeren, maar wel in een moderne omgeving.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Wat bedoel je met modern? De uitstraling van het pand of dat er apparatuur aanwezig is?

In het Ruppert gebouw zit in de hal begane grond links een nieuwe computerzaal. Voorbij zaal Rood.

Deze is bijna altijd leeg. Deze sloot altijd om 22:00 tegelijk met het Ruppert, maar dat kan inmiddels wel veranderd zijn want ik werk daar al een tijdje niet meer.

Ik meen me te herinneren dat ook in het Langeveld nieuwe studieplekken gebouwd zijn.

In het van Unnik zit op de eerste etage ook nog wat, maar dat is met uitzondering van het Geolandschap ouwe meuk.

Anders is er inderdaad nog de UBU. En hoewel deze rustiger is dan de UBB is het vooral in de tentamenweek heel erg druk en soms vechten voor een plekje.

Toegevoegd na 1 minuut:
Die computerzaal in het Ruppert heeft ook plaatsen zonder computer.
(Lees meer...)
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedankt voor je reactie! Met modern bedoel ik vooral: - Architectuur, vooral binnenkant (veel wit, groot glas, hout, natuurlijke materialen) - ‘Nieuw’ meubilair (mooie tafels en stoelen, comfortabele werkruimte) - Technologie (stopcontacten, extra beeldschermen, innovaties)
HeerVoldemort
7 jaar geleden
Als van veel wit en glas en hout houd...dan is de UBB geschikt voor je. Maar de naam zegt het al, deze zit in de binnenstad. Drift 27.

Andere antwoorden (1)

De Universiteitsbibliotheek heeft, verdeeld over de beide locaties, bijna 1500 studieplekken. Als student van de Universiteit kun je zo'n studieruimte reserveren. Hier is te zien welke studieplekken met computers vrij zijn: http://studyspot.uu.nl/
(Lees meer...)
Amadea