Welke moderne plekken zijn er op De Uithof, Utrecht om rustig te studeren?

Ik studeer aan de Universiteit Utrecht en heb vaak de behoefte om rustig in mijn eentje te studeren, maar wel in een moderne omgeving.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2.5K

Het beste antwoord

Wat bedoel je met modern? De uitstraling van het pand of dat er apparatuur aanwezig is?

In het Ruppert gebouw zit in de hal begane grond links een nieuwe computerzaal. Voorbij zaal Rood.

Deze is bijna altijd leeg. Deze sloot altijd om 22:00 tegelijk met het Ruppert, maar dat kan inmiddels wel veranderd zijn want ik werk daar al een tijdje niet meer.

Ik meen me te herinneren dat ook in het Langeveld nieuwe studieplekken gebouwd zijn.

In het van Unnik zit op de eerste etage ook nog wat, maar dat is met uitzondering van het Geolandschap ouwe meuk.

Anders is er inderdaad nog de UBU. En hoewel deze rustiger is dan de UBB is het vooral in de tentamenweek heel erg druk en soms vechten voor een plekje.

Toegevoegd na 1 minuut:
Die computerzaal in het Ruppert heeft ook plaatsen zonder computer.
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedankt voor je reactie! Met modern bedoel ik vooral: - Architectuur, vooral binnenkant (veel wit, groot glas, hout, natuurlijke materialen) - ‘Nieuw’ meubilair (mooie tafels en stoelen, comfortabele werkruimte) - Technologie (stopcontacten, extra beeldschermen, innovaties)
HeerVoldemort
7 jaar geleden
Als van veel wit en glas en hout houd...dan is de UBB geschikt voor je. Maar de naam zegt het al, deze zit in de binnenstad. Drift 27.

Andere antwoorden (1)

De Universiteitsbibliotheek heeft, verdeeld over de beide locaties, bijna 1500 studieplekken. Als student van de Universiteit kun je zo'n studieruimte reserveren. Hier is te zien welke studieplekken met computers vrij zijn: http://studyspot.uu.nl/
Amadea
7 jaar geleden
HeerVoldemort
7 jaar geleden
Hehe je kunt de UB zowel Uithof als binnenstad niet echt als rustig beschouwen. Het is er vaak druk en met veel prikkels, al mag er binnen geen kabaal gemaakt worden.
Amadea
7 jaar geleden
Ik neem aan dat een studieruimte geen geluiden doorlaat vanuit zalen waar gesproken mag worden.
HeerVoldemort
7 jaar geleden
Ja helaas wel. En je hoort mensen lopen. Je hebt geen losse 1 persoons cabines. Minimaal 4 personen per ruimte. Dus als iemand op staat om koffie te halen. Of iets moet zoeken in zijn tas. De beveiliging die elk uur langs komt en in de ruimtrs komt kijken of de huisregels wel gehandhaafd worden. Dat bedoel ik met prikkels. Praten mag inderdaad niet behalve in de gereserveerde ruimtes.